четверг, 11 октября 2012 г.

Модуль4.Рефлексія

Цей модуль допоміг мені знайти відповіді  на питання :як оцінювати  навчальні проекти?Оцінювати в проектній діяльності -це процес співвіднесенняходу діяльності та її результату з визначеним еталоном.Воно має для учня стимулюючий характер, оскільки підсилює та конкретизує мотиви його діяльностісповнює вірою  в свої сили,сподіваннями на успіх.оскільки через оцінювання здійснюється соціальний вплив на діяльність школяра,дуже важливо правильно його організувати.На початку роботи над проектом потрібно пояснити учням ,що головною метою майбутньої діяльності є  не отримання високої оцінки,а досягнення позитивного результату в розв"язанні певної проблеми.Як зазначав С.Рубенштейн,"там,де оцінка  стає самостійною метою суб"єкта ,до якої він іде, минаючи мету самої діяльності ,де установка на оцінку змішує мету в діяльності виникають певні порушення та відхилення.У проектній діяльності зазвичай використовують як зовнішнє оцінювання(оцінка вчителя чи інших учнів),так і самооцінка.Для успішного оцінювання учню необхідно оволодіти такими вміннями,тобто виділити те, що буде  оцінюватися:                                                                              -встановлювати критерії оцінювання;                                                                                                    -зіставляти предмет оцінювання  з еталоном за критеріями;                                                              -будувати оцінні судження,щоб оцінка сприяла активності самого учняа для цього потрібно  надати йому відповідний інструментарійкритерій.                                                                                Критерії оцінювання діяльності учасників визначаються на етапі  планування проекту.Вони мають бути зрозумілими та реальними для учнів(наприклад, чи брав участь  у плануванні діяльності,чи висловлював пропозиції щодо розв"язання  проблеми, наскільки самостійно працював над проектом,якими джерелами інформації  користувася ,як оформив результати роботи,чи допомагав іншим учасникам,чи є користь від отримання результату тощо)Критеріїв має бути небагатоУ проектній діяльності перевага надається самооцінюванню.Важливою умовою самооцінювання є усвідомлення учнем завдання аналізу своїх дій,поведінки,результату.допоміжними питаннями  для самооцінювання можуть бути такі :Чи        впорався із завданням?Чи все робив самостійно?Чи були труднощі в роботі?Чого нового навчився?Як можна по-іншому розв"язати поставлену проблему?Якісну оцінку результатів навчання виражають словесно-в оцінних судженнях і висновках учителя,кількісну- в балах        

Комментариев нет:

Отправить комментарий